2014年9月2日 星期二

我想讀別人的故事,寫我的故事I want to read other people's life stories, and write my story.

分手在即,
誰知下次見面,
會是何時何處,
因此就算百般糾結,就算百般想把這一切抱入雙手
我也明白,是不可能。
於是每一次的見面都當最後一次
於是,和人相處得當下,我都提醒自己,放點心神

一個人,能給別人最好的禮物,其實是美好的回憶
當你/我,在想起彼此時,會微笑,其實就夠了
我們都有自己人生的路要走。

翻開人生的另一頁

讀別人的故事
寫我的故事

然後,
讓你讀我

我的旅行
是我人生的一部分
我只能用雙腳輕自走過,我只能用平安回來
才能讓你了解我說的夢想不是天馬行空
才能讓你了解我相信世界還有信任

Time to say goodbye,
Who knows when and where will be the next time we meet?
Though my mind was interwoven with feelings,
Though I wanted to hold everything into my arms,
I knew it is impossible.
I could only tell myself
to see everytime we meet as the last time we meet,
I can only remind myself
to pay attention when I am with people.

The best gift a person can give is, actually, beautiful memories.
When you/I, think about us, we will smile.
Than that's enough.
We have our own lifies to work on.

Time to turn a new page of life.
To read others' stories,
and to write my story.

Then,
let you read me again.

This travel is part of my life.
I will walk and come back safe personally.
So that you can see my dream is not something impossible.
So that you can see the world in my eyes is still filled with trust.

沒有留言:

張貼留言